14 April 2011

Minggu Orientasi UBM | Mari Berkenalan


Masa tengah jalan-jalan kat blog kawan sekolah SHM Azra Wahab, SHM terbace la pasal Universiti
Blogger Malaysia yang baru sahaja diwujudkan. Oleh kerana baru diwujudkan, kita bermula dulu dengan sesi memperkenalkan diri.


Nama penuh : Salihin Hilmi Bin Mustapa
Nama blog : www.solldesouza.blogspot.com

Sejak bila mula berblogging : Blog ini telah ditubuhkan pada Januari 2010. Tapi SHM mula menulis pada 19 Jun 2010. Kewujudan blog ini sebenarnya didorong oleh seorang sahabat sekolah yang mencadangkan agar aku mewujudkan sebuah blog untuk mempamerkan hasil minat SHM dalam dunia fotografi. Beliau berkata bahawa gambar-gambar yang dipamerkan oleh SHM di Facebook seperti gambar-gambar Kukubesi. Tetapi apabila SHM melihat gambar-gambar Kukubesi, SHM merasakan SHM dan Kukubesi sangat jauh perbezaannya.

Apa pandangan anda mengenai dunia blog darsawarsa kini : Darsawarsa ini SHM melihat dunia blog semakin berkembang khususnya di Malaysia. Banyak topik yang ditulis para blogger untuk menarik perhatian pembaca. Tetapi pada pendapat saya, ramai blogger yang menulis tentang diri sendiri. Hobi, meluahkan rasa yang terbuku di hati, pendapat peribadi, dan sebagainya.

Pandangan anda mengenai IPTM (institut pengajian tinggi maya) pertama ini : Pada pendapat SHM, kewujudan IPTM ini terbahagi kepada 2 kesan iaitu baik dan buruk. Kesan yang baik, mungkin para blogger akan dapat menambah bilangan kawan di dalam dunia maya ini sekaligus mengeratkan hubungan silaturrahim. Kesan kedua pula ialah, jika para blogger yang tidak mengawal jumlah masa yang diperuntukkan untuk berblogging, mungkin akan memberi kesan khasnya kepada para pelajar yang sepatutnya memperuntukkan lebih masa kepada pelajaran. Pendapat ini hanyalah pendapat peribadi yang mungkin banyak lagi kesan-kesan yang wujud dengan penubuhan IPTM ini.

p/s da lame x buat karangan. bile da msk iptm ni, rse mcm msk skola blk..

8 nasihat:

PinqyFatin said...

hehe..
students ubm too~

SHM said...

pinqy taraturuu : ya? selamat berkenalan..^_^

Nizam said...

singgah dari UBM.. hehe.. :)

SHM said...

Nizam : TQ singgah..:D

HazHand said...

oh..good! prof akn pertimbangkan.. :')

SHM said...

HazHand : TQ prof..:D
Silent Thinker : TQ melawat...^_^

D.L.M Supplement Ent said...

salam Tuan Blog
datang dari UBM
datang follow sini jom follow balik ok
Jom join Bloglist 1 Bulan bersama Dunialelakimaskulin.com

http://www.dunialelakimaskulin.com/2011/04/bloglist-1-bulan-bersama.html

SHM said...

Bakri Hussin : sahabat UBM..TQ melawat

Post a Comment