20 November 2010

Aku takut jika...


Aku takut jika tulisanku membuatkan ada yang terkecil hati.
Aku takut jika tulisanku membuatkan ada berasa marah.
Aku takut jika tulisanku membuatkan ada yang tersinggung perasaannya
Aku takut jika tulisanku ada menunjukkan aku berbangga diri.
Aku takut jika tulisanku membuatkan kalian memandang serong terhadapku.
Aku takut jika tulisanku membuatkan ada yang terlalai.
Aku takut jika tulisanku tidak diredhai-Nya.
Aku takut jika tulisanku mengundang kemurkaan-Nya.
Sesungguhnya aku hanyalah seorang insan yang mahu memperbaiki diri.
Maafkanlah diri ini jika ada yang terkecil hati, memarah tanpa henti.
Abaikanlah tulisan-tulisan yang ada menunjukkan perasaan berbangga diri.
Bukan berniat untuk berbangga diri, cuma berkongsi pengalaman diri sendiri.
Maafkan aku...

2 nasihat:

alFarafisyah said...

tidak perlu takut selagi masih berpandu Quran & Sunnah

~kejarlah redha Allah, redha manusia akan mengikutimu

Wallahua'lam

SHM said...

Insya'allah Al-Quran & Sunnah sentiasa menjadi panduan...terima kasih atas nasihatnya...

Post a Comment