03 November 2010

Islam di hina di Malaysia





Ini ialah info yang di ambil di facebook semalam ketika aku ditag oleh seorang SAHABAT. Dan amat mengejutkan aku pabila membaca info ini.


Dunia akhir zaman semakin menakutkan bila
berkait dgn soal akidah. Nak jadi apa dah ni??
Patut laa ada yang kata tak nak ada anak.
Bukan takut nak beranak, tapi takut
ada anak yang terpesong akidah.. baik tak de langsung!!

Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan
membuat kenyataan akhbar bahwa umat Islam wajib isytihar perang
terhadap pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan
signature sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt
kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal [3]. Datuk Harussani juga
minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar
kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni
dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan
IFC ini adalah musuh Islam di M`sia.

Tuan-tuan tau depa minta apa kat PM?...
Depa send memorandum kepada PM meminta 15 perkara berhubung
dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia
Antaranya:

1) Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan
mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun
- Tu dia tuan-tuan. Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh
dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat
anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah,
tanya kat anak kita, 'Hang nak ikut ugama apa?'....Kalau dia kata nak
jadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah
digazetkan dalam Perlembagaan Negara.

2) Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum
identiti agama - maknanya, perkataan 'Islam' yang ada kat mykad kita itu,depa
minta di'tiada' kan .

3) Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia
tidak perlu masuk Islam.

4) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam,
mestilah dia tukar agama kepada bukan Islam.

5) Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid,
begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah
ibadat orang bukan Islam.

6) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat
hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.

7) Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain -
mahkamah syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan... Walaupun la ni
bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama
kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah
nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?...Kalau tak dak mahkamah
syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah,
sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar.

8) Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya
dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.

9) Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak
penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.

10) Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang
ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga
ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.

11) Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible
dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.

12) Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di
Malaysia ? ...lagi 3 ana tak ingat, anta boleh refer dalam Majalah Millenium
Muslim.

Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana
sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?...Datuk Harussani tegur PM
dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya
dibatalkan pertubuhan itu. Tau 50 orang Islam tu kata apa?...Depa kata kat
Mufti Perak, 'Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded
langsung!'...Datuk Harussani balas dalam majalah 'Millenium Muslim',
katanya, 'Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih,
maka inilah hadiahnya!'...
Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia . Yang lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar,
macam ada benda dalam mulut sampai tak boleh nak buka!

Kata Al-Imam Ibn Kathir didalam tafsirnya: Sepertimana yang Tartar
berhukum dengan berteraskan sistem pemerintahan yang diambil daripada raja
mereka Genghiz Khan yang telah mencipta untuk mereka undang-undang Yasak
yang merupakan sebuah buku menghimpunkan hukum-hakam yang diambil
daripada syariat yang berbagai, iaitu Yahudi, Nasrani, Islam dan lain-lain.

Dalamnya juga banyak hukum-hakam yang diambil daripada fikiran dan hawa
nafsunya semata, lalu dijadikan undang-undang yang diikuti oleh anak
cucunya. Mereka mendahulukannya melebihi kitab Allah dan Sunnah
Rasulullah, sesiapa yang berbuat demkian maka dia adalah kafir dan wajib diperangi
sehingga dia kembali kepada hukum Allah dan Rasulnya dan tidak berhukum
selain daripadanya dalam perkara kecil ataupun besar (rujukan tafsir
al-Quran al-'Azim oleh al-Imam Ibn Kathir jld. 2, m.s. 70. Cetakan Beirut)

SAPA YANG BACA ARTIKAL NIE 'DIWAJIBKAN' POST KEPADA SAUDARA MUSLIM
LAINNYA... KERANA INI SEBAHAGIAN DARI JIHAD... SUPAYA SAUDARA MUSLIM KITA DAPAT
TAHU TENTANG UNSUR-UNSUR MENGHANCURKAN ISLAM...


Masyaallah...bagaimana negara kita jika memorandum ini betul-betul diluluskan? Di manakah letaknya keistimewaan agama rasmi kita di negara ini iaitu Islam jika memorandum yang diusul dipersetujui? Nama saja negara Islam, tapi membenarkan maksiat berlaku di depan mata. Jika peraturan sekolah yang membenarkan pelajar-pelajarnya menutup aurat dimansuhkan kerana dianggap menghina agama bukan Islam, bagaimana pula pelajar-pelajar yang tidak menutup aurat di sekolah? Tidak dianggap menghina Agama Islam yang menjadi agama rasmi Negara Malaysia ini? Jika mana-mana orang yang bukan Islam hendak berkahwin dengan orang Islam tidak perlu memasuki agama Islam, adakah sah perkahwinan ini sedangkan rukun nikah menyebut tentang pengantin lelaki mestilah beragama Islam? Jika anak-anak yang belum berumur 18 tahun tidak boleh dikaitkan dengan mana-mana agama, jadi apa dengan keturunan kita? Datuk Islam, bapa Hindu, anak Kristian. 


Masyaallah, dimana letaknya Agama Islam sebagai agama rasmi negara ini? Mungkin entry ini ada unsur-unsur agama, tetapi saya ingin meminta maaf kepada pembaca sekalian. Saya berharap supaya memorandum ini semua tidak diterima oleh PM kita. Berdosa besar beliau jika menyetujui memorandum ini. Cuma saya meminta kepada penganut agama lain di negara ini, jangan pertikaikan Agama Islam di Malaysia ini kerana Agama Islam ialah agama rasmi di negara ini dan pemerintah negara ini pun telah mempersetujui hal ini sebelum ini. Tiada agama yang ditindas di negara ini memandangkan negara ini membenarkan rakyat menganut agama mereka sendiri tanpa sebarang halangan. 


Pernahkah negara ini menghalang daripada penganut Agama Kristian daripada menganut agama ini? Agama Hindu? Buddha? Pernahkah gereja-gereja dirobohkan tanpa sebarang sebab yang munasabah? Kuil-kuil? Tokong? Kita hidup di sebuah negara perlulah ada sikap saling hormat-menghormati. Barulah Malaysia boleh membangun dan setaraf dengan negara-negara maju lain. Jika kita saling berpecah-belah dan saling menjatuhkan antara satu sama lain, bagaimana negara Malaysia hendak maju?


Mari kita fikirkan bersama-sama. Saya memohon kemaafan jika ada yang terasa dengan entry kali ini, tetapi ingatlah jangan disimpan di dalam hati kerana saya hanya meluahkan apa yang terbuku di hati jika memorandum ini betul-betul dipersetujui oleh PM kita.


p/s info di atas tiada sebarang penambahan atau pengurangan. Jika terdapat kesilapan, perbetulkanlah kesilapan saya ini...anda juga boleh membaca tentang info ini di sini.

2 nasihat:

Ameen Muslim said...

kerana itulah kita perlu bersatu menghapuskan tirani sumbang yg memerintah orang2 islam. carilah pemimpin yg boleh mendekatkan diri kita kpd ALLAH swt.

SDS said...

ameen : ya, btul tu...klu x cri yg btul2, kta jg yg menjadi mgsa...

Post a Comment