16 May 2011

Perjalanan yang panjang

Assalamualaikum w.b.t

Khamis 12 Mac 2011

Hari terakhir praktikal . Petang tu sebelum balik , mengucapkan kata - kata terakhir kat kawan sepejabat . Minta maaf . Minta dihalalkan makan minum , ilmu yang diajar .Pukul 9 malam , mulakan perjalanan menuju ke kampung halaman , meninggalkan Kedah Darul Aman , tempat bermukim aku lebih kurang 5 bulan .

Jumaat 13 Mac 2011

8 pagi , sampai di Segamat , tempat aku dilahir dan dibesarkan . 9 pagi , menjejakkan kaki di kampung halaman , bersalaman dengan bonda yang sedang menunggu kepulangan . Pipi dicium tanda rasa kerinduan . 2 petang , usai solat Jumaat , berkemas untuk ke JB pula . Bersalaman dengan kedua orang tua dan adik - beradik . Bonda mengulang perbuatan yang sama ketika aku tiba di rumah . Terasa berat meninggalkan keluarga yang baru berjumpa setelah agak lama terpisah . 7 malam , tiba di JB yang ditinggalkan lebih kurang 5 bulan lalu . Terdapat beberapa perubahan yang berlaku di sini . 8 malam , berjumpa dengan sahabat yang agak lama tidak bertemu . Berbual - bual bertanya khabar , berkongsi pengalaman sepanjang praktikal . 9 malam , bermain futsal bersama kawan - kawan di sini . Gembira dapat bertemu mereka semula .

Sabtu 14 Mac 2011

9 pagi , berkumpul di tempat futsal untuk menghadiri pertandingan futsal tertutup anjuran kolej . Alhamdulillah , Landak Kawan FC menang tempat pertama dan kedua setelah kedua - dua team berjaya mara ke final . 2 petang , berkumpul di Batam untuk makan tengah hari bersama . Masih seperti dahulu , cuma terdapat sedikit perubahan yang berlaku . 12.30 malam , berkumpul di City Square . Menonton wayang bersama . Cuba menguatkan ikatan persahabatan yang agak lama terjalin .

Ahad 15 Mac 2011

2 petang , makan tengah hari di Kampung Melayu bersama . Menikmati keenakan ABC Kampung Melayu yang kami sukai bersama . 3 petang , beralih ke Danga City Mall untuk bermain boling . Agak ramai manusia di sana . 12 malam , dalam keadaan badan yang lenguh - lenguh kerana terlalu lama tidak bermain futsal , aku menziarahi blog ini menggunakan line percuma . Terlalu lambat rasanya .

p/s : berkongsi sedikit pengalaman hidup .

4 nasihat:

RHI said...

Amin...selamat sampai tempat yg dituju

SHM said...

alhamdulillah ^_^

syuxer said...

dari utara ke selatan perghhh..jauh benor tuh bro..eh saya belum kahwin lagi bro hehehhe..hahah lama x men futsal memang ar rasa jem sikit body..hehe

SHM said...

mmg jauh . o , yeke ? mmg jem , skrg pun masih terasa kesengalannya :D

Post a Comment